_

#9. Business Card

Niels appt:

‘Ik ben waarschijnlijk mijn OV kwijt. Ik had hem eerst nog en nu is ie opeens weg. Ik denk door iemand gepakt.’

Dikke schrik. Het is drie weken goed gegaan. Wij zijn trots, het valt niet mee. Al die spullen mee op de fiets en in de trein. Nieuwe vakken, veel boeken, elke dag schone spullen in de Vitesse-tas. Goed op een sleutel en een OV passen. Helaas, dit is een flinke tegenvaller. Er zit niets anders op dan met OV Zakelijk te bellen en de situatie uit te leggen. Zij nemen het heel netjes op. Ze zien wel in het systeem dat er officieel een contactpersoon vanuit Vitesse is die deze aanvragen moet doen, dus ik kan hem nu niet blokkeren. Zolang de kaart niet geblokkeerd is kan er echter ook geen nieuwe aangevraagd worden. Ik probeer iemand bij Vitesse Vervoer (nog een schakel in het systeem) te bereiken, maar hij is er niet. De boodschap wordt doorgeven en ik zal terug gebeld worden.

Na nog een uurtje stressen en nog een keer contact proberen te krijgen met Vitesse besluit ik nog een keer met NS te bellen met de vraag of ze toch de pas willen blokkeren. Dat doen ze. Er wordt een nieuwe aangevraagd en het kan wel een week duren voordat hij deze heeft. Niels snapt dat hij gewoon kaartjes in de bus kan kopen en gelukkig heeft hij zijn pinpas bij zich. Dus voor vandaag komt alles goed.

Als hij thuiskomt merken we dat het hem goed dwars zit. Hij heeft de lat hoog gelegd voor zichzelf en baalt enorm als hij dingen niet op orde heeft. Voelt het als falen? Hij wil dan ook absoluut niet dat wij doorvragen, dan raakt hij geïrriteerd. Loopt stampend van tafel weg en smijt met deuren.

Als ik hem de volgende dag app dat alles geregeld is en zijn nieuwe pas er over ongeveer een week is, krijg ik dit terug: