_

#6. Vervoer

Jongens bij een BVO, dat is toch gelijk aan vervoer in busjes?

Het duurt even voordat wij hier duidelijkheid over krijgen. De jongens die al langer bij Vitesse spelen worden nu nog allemaal met busjes gehaald en gebracht. Maar Vitesse is aan het bezuinigen. Een van de manieren om dat te doen is minder spelers van ver halen en een andere manier is minder busjes laten rijden.

Er wordt gesproken over een OV-kaart voor Niels. Aanvankelijk zijn wij een beetje jaloers en vragen we ons af waarom er voor Niels niet ook een busje kan gaan rijden. Maar al snel zien we de voordelen in van de OV-kaart. Als wij een keer niet vijf kwartier van tevoren aanwezig willen zijn bij een thuiswedstrijd op zaterdag kan hij altijd met de trein. Als hij een keer uitval heeft op school en later naar school kan, zit hij niet met een vaste bus tijd, omdat er ook nog andere kinderen gehaald moeten worden. Wie weet hoe lang die route wordt, als de bus ook nog jongens uit Schuytgraaf of Arnhem-centrum op moet halen?

Nee, dit heeft veel voordelen. Al zien we Niels nog niet zo zelfstandig al die stappen zetten die nodig zijn om op school aan te komen. Niels, die ’s morgens nog aan mij vraagt wat hij aan moet trekken, zelf bedenken welke bus en trein hij moet nemen?  Met de fiets naar het station. Fiets stallen. Juiste trein pakken. Weer uitstappen. Naar het busstation lopen. Juiste bus pakken. Bij de goede bushalte uitstappen en dan nog binnen een bepaalde tijd naar school lopen. Er zijn veel verschillende treinen die naar Arnhem rijden en die hebben allemaal weer een andere aansluiting met weer andere buslijnen.

Het is fijn dat Niels straks de eerste weken in augustus alleen maar training heeft. Kan hij eerst goed wennen aan het reizen naar en van Papendal. Dan komt later school er wel bij.

Wat er vanaf nu voor ons besloten wordt lees je in #7 Vitesse bepaalt